POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA PLIKÓW COOKIES

Administratorem danych jest GOSPODARSTWO SADOWNICZE JANUSZ DZIEKAN NIP: 9161284214 ul. Sadownicza 17, 56-320 Wierzchowice

Z Administratorem możesz skontaktować się e-mailowo pisząc na adres e-mail: sad.dziekan@gmail.com

Poniższy dokument składa się z 2 części: 

§1 INFORMACJE OGÓLNE

  1. Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (dalej: RODO) oraz innymi aktualnie obowiązującymi, w czasie przetwarzania określonych danych, przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
  2. Pozyskane od Państwa dane są poufne, bezpieczne i przetwarzane wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne. Przetwarzamy dane zgodnie z prawem, w sposób rzetelny i przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą. Przetwarzamy tylko takie dane i tylko o takiej treści, które są niezbędne z uwagi na prawnie uzasadniony cel, czyli powód przetwarzania. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  3. Polityka prywatności obowiązuje od dnia: 13.09.2024

§2 CEL PRZETWARZANIA DANYCH 

  1. Cel przetwarzania: Prowadzenie statystyk. 
  1. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  2. Prawnie uzasadniony cel, jeśli istnieje: Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez nas działań, co pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności gospodarczej. Dane mogą być także archiwizowane do celów wewnętrznych i statystycznych do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes Administratora 

2. Cel przetwarzania: Prowadzenie działań marketingowych własnych produktów i usług bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej.
a) Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
b)Prawnie uzasadniony cel, jeśli istnieje: Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność. Dane te będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji celów biznesowych lub wniesienia sprzeciwu. Podanie danych jest dobrowolne.

2.1. Administrowania i zarządzania stroną oraz grupami na platformach społecznościowych (np. na Facebooku, Instagramie), przede wszystkim w przypadku przetwarzania danych na platformach społecznościowych poprzez komunikację z Tobą. Dane te będą przetwarzane wyłącznie wtedy, gdy zdecydujesz się na polubienie strony, dołączenie do grupy, wybranie opcji „Obserwuj” lub w inny sposób zostawisz swoje dane na platformie zarządzanej przez nas (np. w formie wpisu lub komentarza). Dane będą przetwarzane przez okres istnienia strony albo istnienia grupy lub do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu, co może nastąpić poprzez odznaczenie opcji „Lubię to!”, „Obserwuj”, usunięcie komentarza/wpisu lub w inny sposób przewidziany w ramach platformy/strony lub poprzez skontaktowanie się z nami.

3. Cel przetwarzania: Obsługa Konta Klienta.
a) Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
b) Prawnie uzasadniony cel, jeśli istnieje: Zawarcie i realizacja Umowy o Świadczenie Usług (Konto) lub podjęcie działań na żądanie przyszłego Klienta przed jej zawarciem.

4. Cel przetwarzania: Zawarcie i realizacja umowy sprzedaży, w tym m.in. obowiązków podatkowych.
a) Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
b)Prawnie uzasadniony cel, jeśli istnieje: Zawarcie i realizacja umowy sprzedaży. Dane dodatkowe podane w celu m.in. usprawnienia realizacji umowy będą przetwarzane nie dłużej niż do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes w postaci obsługi Klientów. 

5. Cel przetwarzania: Archiwizacja dokumentów sprzedażowych.
a) Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
b)Prawnie uzasadniony cel, jeśli istnieje: Wypełnienie obowiązków prawnych wynikających z przepisów, np. podatkowych i rachunkowych, zwłaszcza w przypadku umów odpłatnych. W przypadku gdy dane są niezbędne do realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (jak np. wystawianie i przechowywanie faktur) – dane będą przetwarzane w tym celu nie dłużej niż przez 6 lat (obowiązki archiwizacyjne dot. dokumentów księgowych), chyba że przepisy stanowią inaczej. 

    W każdym przypadku dane osobowe będą przechowywane również wtedy, gdy przepisy prawa (np. księgowe lub podatkowe) będą zobowiązywać Administratora do ich przetwarzania; dane osobowe będziemy przechowywać dłużej na wypadek, gdyby Klient miał wobec Administratora jakiekolwiek roszczenia, w celu dochodzenia roszczeń przez Administratora, bądź w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres ich przedawnienia określony przepisami prawa, w szczególności kodeksu cywilnego.

§3 JAKIE KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH  SĄ ZBIERANE?

1. W ramach wykonywania działalności, Administrator danych osobowych może przetwarzać następujące kategorie danych: 

a) dane osobowe podane w formularzu przy rejestracji konta klienta, składaniu zamówień w sklepie Internetowym, w szczególności: adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu;

b) dane osobowe uzupełnione przez użytkownika podczas korzystania z konta klienta, w szczególności: imię i nazwisko; adres e-mail; adres zamieszkania a w przypadku klientów niebędących konsumentami dodatkowo nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej;

c) dane osobowe niezbędne do złożenia zamówienia, w szczególności: imię i nazwisko; adres e-mail; numer telefonu kontaktowego; adres zamieszkania a w przypadku klientów niebędących konsumentami dodatkowo nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej;

d) dane osobowe podane w celu korzystania z newslettera, podane podczas korzystania z formularza kontaktowego oraz przesyłane za pośrednictwem e-mail; czy przekazywane podczas składania reklamacji, skarg lub wniosków, w szczególności: imię i nazwisko; adres e-mail; numer telefonu kontaktowego; adres; numer rachunku bankowego. 

§ 4 KOMU UDOSTĘPNIAMY LUB POWIERZAMY DANE?

  1. Dane osobowe klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania. 
  2. Administrator korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Administratora. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w sklepie internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych, dostawcy usług hostingu lub usług teleinformatycznych, przewoźnicy lub pośrednicy realizujący przesyłki zamówień, podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub płatności kartą płatniczą w Sklepie Internetowym, firmy, które serwisują oprogramowanie, wspierają Administratora w kampaniach marketingowych, jak również dostawcy usług prawnych i doradczych oraz księgowość zewnętrzna;
  3. Administrator korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz bankowe.
  4. Co do zasady dane nie będą przekazywane poza obszar EOG. W sytuacji, gdy jednak będą przekazane poza EOG, nastąpi to w oparciu o Twoją zgodę, standardowe klauzule umowne lub w oparciu o inne zabezpieczenia przewidziane w RODO, po spełnieniu m.in. obowiązku informacyjnego

§5 JAKIE PRAWA CI PRZYSŁUGUJĄ?

  1. W związku z RODO przysługuje Ci prawo:
  1. dostępu do swoich danych osobowych,
  2. sprostowania danych osobowych,
  3. usunięcia danych osobowych,
  4. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.

2. W sprawach nieuregulowanych stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego i europejskiego, w tym w szczególności RODO.

§6 POLITYKA PLIKÓW COOKIES 

  1. W jakim celu wykorzystujemy pliki cookies?
  1. zapewnienia funkcjonowania, bezpieczeństwa i niezawodności naszej Strony Internetowej;
  2. dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji klienta oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej. Pliki te umożliwiają zapisanie wyborów użytkownika co do ustawień wybranych elementów Strony Internetowej czy rezygnacji z profilowanych reklam,
  3. do zapewnienia ułatwienia logowania się do konta klienta;
  4. analizy i tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób klienci korzystają z funkcjonalności strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
  5. w celach reklamowych (w tym remarketingu, retargetingu) i łączenia się z mediami społecznościami.
Jeśli została wyrażona zgoda na używanie przez nas cookies, w każdej chwili możesz zmienić zdanie i nie wyrazić zgody, by w przyszłości były one stosowane. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Należy mieć jednak na względzie, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może powodować trudności w korzystaniu ze sklepu internetowego, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.

2. Dodatkowe zarządzanie prywatnością

Pamiętaj, że zablokowanie funkcjonalnych plików cookie strona może utrudniać lub uniemożliwiać korzystanie ze strony lub określonych funkcjonalności, np. może uniemożliwić utrzymanie sesji logowania do Konta Użytkownika. Silnie rekomendujemy, aby Użytkownicy nie blokowali działania plików cookie oznaczonych na stronie jako obowiązkowe (funkcjonalne). Każda przeglądarka internetowa w inny sposób umożliwia usunięcie, zablokowanie lub odrzucenie zapisywania plików cookie. Poniżej zamieszczone zostały linki do informacji na temat cookie w najczęściej wykorzystywanych przeglądarkach i dodatkowe narzędzia pozwalające na zarządzanie prywatnością: 

  1. Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647 ;
  2. Opera: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html;
  3. Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox#:~:text=i%20wybierz%20Ustawienia.-,Przejd%C5%BA%20do%20panelu%20Prywatno%C5%9B%C4%87%20i%20bezpiecze%C5%84stwo%2C%20a%20nast%C4%99pnie%20do%20sekcji,Kliknij%20przycisk%20Wyczy%C5%9B%C4%87%20dane
  4. Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09#:~:text=W%20przegl%C4%85darce%20Edge%20wybierz%20kolejno,cookie%20i%20inne%20dane%20witryn%20
  5.  Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/deployment/depf7d5714d4/web .
  6. wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. ghostery,
  7. dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies,
  8. tryb incognito w przeglądarce internetowej,
  9. ustawienia reklamy behawioralnej, np. www.youronlinechoices.com ,
  10. mechanizm zarządzania plikami cookies z poziomu naszej strony,
  11. Google Analytics Opt-out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout,
  12. Google Ads Settings: https://adssettings.google.com/
  13. Facebook Ads Settings: https://www.facebook.com/ads/settings

4. Narzędzia społecznościowe – konta social media 

Wyświetlając stronę internetową zawierającą taką wtyczkę, Twoja przeglądarka nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych (usługodawców). Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawcy otrzymują informację, że Twoja przeglądarka wyświetliła naszą stronę, nawet jeśli nie posiadasz profilu u danego usługodawcy czy nie jesteś u niego zalogowany. 

Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców dostępny jest na:

  1. Instagram-https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content 
  2. Facebook-https://pl-pl.facebook.com/about/privacy/update 
  3. YouTube-https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/ 
  4. TikTok- https://www.tiktok.com/legal/privacy-policy-eea?lang=pl 

Polityka Cookies obowiązuje od: 13.09.2024